Ülkemizin saygın oyun geliştiricisi Ankara merkezli Taleworlds’un yeni oyunu Mount & Blade: Bannerlord nihayet tam sürüm çıkışını yaptı. 2 yıl süren erken erişim süreci nihayet sona erdi ve seriyi -resmi olarak- 12 yıl sonra devam ettirmek üzere bayrağı devraldı. Çıkış sonrası planları inceleyerek gelecek güncellemeleri görebilirsiniz.
Mount & Blade II: Bannerlord, kurgusal Calradia kıtasında, Mount & Blade: Warband’den 210 yıl önce, Calradic İmparatorluğu’nun çöküşü ve Warband’de görünen grupların seleflerinin oluşumu sırasında geçiyor. Kalradik İmparatorluğu’nun çöküşü, Göç Dönemi’nde Roma İmparatorluğu’nun çöküşüne ve Orta Çağ’ın başındaki Orta Doğu, Kuzey Afrika ve Avrupa alemlerinin oluşumunu andırıyor.
Oyuna başlarken bizi oldukça detaylı bir karakter yaratma ekranı karşılıyor. Yüz, göz, saç gibi bölümleri ince detayına kadar seçebiliyorsunuz. Karakter yaratma ekranıyla vakit kaybetmek istemeyenler ise doğrudan geçmiş hikayenizi seçtiğiniz bölüme geliyor. Gençken soylu ya da sokak çocuğu olmanız veya ticaretle uğraşmanız gibi yaptığınız tercihler yetenek puanlarınızı doğrudan etkiliyor. Tek elli kılıç, okçuluk veya at üstünde kılıç gibi seçenekler sunuluyor.
Eğitimden sonra hikayeye atılıyoruz. Bazı görevler anlaşılabilir olmasına rağmen ilk görevlerde yeni oyuncular için bazı karmaşık görevler var. Daha kimin ne olduğunu bilmezken basit görevler yerine oyun ilerledikçe yapılması gereken görevler eklenmiş. Başta bu durum biraz sıkıyor ve o görevleri geçtikten sonra eğlenmeye başlayabilirsiniz. Başta ordu toplamanız zor dolayısıyla köy köy dolaşıp yemek ve altın ihtiyaçlarını giderdiğiniz sürece sizlerle olacak pek iyi savaşçı olmayan köylülerle yetinmek zorundasınız. Tavernalardan yanınıza yoldaş alıp kendi özelliklerini geliştirdiğiniz gibi onu da geliştirerek klanınızı sağlamlaştırabilirsiniz. Orta Çağ’ı güzel yansıtan müzikler atmosfere girmenize yardımcı oluyor.
Mount and Blade II: Bannerlord’un ticaret mekaniğini oldukça beğendim. Sürekli canlı olan gerçekçi bir ekonomi modeline sahip. Savaş yüzünden tedarik zincilerinde çıkan sorun gibi durumlarda her şeyin fiyatı artıyor, yeterince iyi tüccarsanız savaşın kazananı siz olabilirsiniz. Bazen görev icabı bazen savaş ganimetlerini köylerde veya büyük şehirlerdeki tüccarlara satabiliyorsunuz. Güzel olan detay, eşyaların sabit bir değerinin olmaması. Köy isimlerinin yanında orada neyin yoğun olarak üretildiğini belirten bir ikon bulunuyor, buğday veya at gibi. Örneğin; üzümün üretildiği bir köye gidip üzüm satmaya çalışırsanız doğal olarak düşük fiyattan alıyorlar ancak, ticarette ne kadar geliştiğinize bağlı olarak, altta çıkan yazıda daha pahalı nerede satabileceğiniz belirtiliyor, siz de gidip orada iki katı fiyatına satarak kârınızı yükseltebiliyorsunuz.
Oyunda bulunan ansiklopedi özelliğine tek tuşla ulaşıp istediğiniz krallık, şövalye, köy veya obje hakkında detaylı bilgiye çok rahatça ulaşabiliyorsunuz. Özellikle oyunun hikayesini dibine kadar yaşamak isteyen lore aşıkları için biçilmiş kaftan. Diplomatik ilişkiler ise seride hiç olmadığı kadar ileriye taşınmış. Görev yaptığınız kişilerle ilişkinizi ilerleterek daha farklı görevler için iş birliği yapma, yönettiğiniz krallıkta yönetime bağlı olan derebeylerin sadakatleri, yeni kanunlar için oylama sistemi ve ansiklopedi özelliği sayesinde ‘kimlerin kimlerle beraber’ olduğunu görebilme şansınız var. Evlenmek, çocuk sahibi olmak veya kasabayı yönetmek sabır isteyen ve zaman alacak iş olduğu için hikayeye odaklanmanız daha doğru olacaktır.
Savaş mekaniği
Oyunun en önemli özelliği olan savaş mekaniği ise oldukça hoş olmuş. Doğruyu söylemek gerekirse gamepad’le oynadığım için mi yoksa beceriksiz olduğum için mi bilmiyorum ama savaşırken oldukça zorlanıyorum. Diriliş: Ertuğrul misali at üstünde giderken henüz birini öldüremedim tabi yine de eğlendim. Çapulculara karşı çok düşünmeden klanımla beraber direkt dalarken, büyük ve özel savaşlarda ise taktiği özenle ayarlamak gerekiyor. Kısayollarla ulaşılabilen taktik menüleri sayesinde dizilişi kolayca ayarlayabilmenin yanı sıra beni takip et, saldır gibi emirlerle ordunuzu yönetebiliyorsunuz. Yeni eklenenen ve öne çıkan özelliklerden biri kuşatma modu. Askerlerinizle koçbaşı kullanarak saatler kan, ter ve gözyaşı dökerek kaleyi ele geçirebilirsiniz veya savunan tarafta iseniz canınız pahasına kalenizi savunmanız mümkün. Kaos severler için ideal bir mod.
Çoklu oyuncu
İnceleme süresince oyun henüz halka açılmadığı için maalesef çoklu oyuncu modunu deneme şansımız olmadı. Çoklu oyuncular PC sürümünde 120, konsolda ise 64 kişiye kadar destekleniyor.
Altı krallığın her biri, her turun başında seçebileceğiniz ve deneyimleyeceğiniz oyun türünü büyük ölçüde etkileyen yedi benzersiz sınıfa sahip. Her sınıf için seçebileceğiniz avantajlar, silahların türü veya aldığınız savaş bonuslarının türü üzerinde daha fazla etkisi var.
Cephanelik, oyun yoluyla elde edilen Ganimet puanlarını harcayarak bu sınıfların öğelerini özelleştirmenize olanak tanır.
Mod | Açıklama |
Çatışma | Savaş becerilerinizi sergilemek için bolca alanla birlikte ekip üyelerinizle koordinasyona yoğun bir şekilde odaklanan 6v6 PVP bayrak yakalama maçı. |
Kaptan | Oyuncu kontrollü diğer oluşumlara (6v6 oyuncular) karşı bir AI birlikleri oluşumuna liderlik edin, bayrakları yakalayın ve strateji ve hızlı düşünme için askeri zihninizi sergileyin. |
Takım Ölüm Maçı | Takımın maçı kazanarak daha fazla puan kazanmasıyla topyekün bir kan banyosunda düşman takımına karşı zafer |
Kuşatma | Kapıları veya duvarları vurmak, bayrakları kazanmak, son pankarta ve onunla birlikte gelen nihai mücadeleye daha da yaklaşmak için kuşatma ekipmanlarını kullanarak kalelere sayılarla saldırın veya savunun. |
Düello | Rakipleri yürüyerek veya at sırtında tek dövüşe meydan okuyun ve bu süreçte skor puanları alın. Arka arkaya birçok düello kazanmak kafanıza büyük bir ödül koyabilir, bu yüzden vermekten kaçınmak için bir sonraki düellonuzda zirvede kaldığınızdan emin olun. |
Savaş | Her oyuncunun tek bir hayatı olan iki oyuncu ordusu arasında büyük veya küçük ölçekli bir çatışma, bu da savaş standartlarını yakalamaya nasıl yaklaşacağınızı belirlerken her şeyi daha da önemli hale getiriyor. |
Konsol sürümü ve teknik
Tam sürümün çıkışıyla beraber M&B: Bannerlord artık konsollara geliyor. Oyunu Xbox Series X’te performans modunda inceledim. Grafikler çok övülmeyecek bir nokta fakat yine de gayet yeterli. FPS düşüşü veya bug gibi bir sorunla henüz karşılaşmadım, oyun oldukça iyi cilalanmış. Sadece özel savaşlarda özellikle 1000v1000’deyken herkes aynı yerde olduğunda ufak takılmalar olabiliyor, rahatsız edici seviyede değil. Eski nesil konsollara (PlayStation 4 ve Xbox One) yine tamamen aynı oyun deneyimi ama daha kısıtlı savaş büyüklüğü ve görsellerle çıkışını yapıyor.
Sınırlamalardan dolayı konsolda mod desteği mevcut değil. Çok oyunculu modunda maalesef çapraz-platform desteği yok fakat aynı marka konsollar jenerasyonlar arası (Xbox One ve Series X|S gibi) konsollar beraber oynayabilecekler. Aynı zamanda modlanmamış oyunların kayıt dosyalarını PC’den aktarabileceksiniz.
PS4’te kare hızı hedefi 30 FPS ve dinamik çözünürlük hedefi 1080p’dir. Kuşatmalar için maksimum asker sayısı 250 ve saha savaşları için 350’dir.
Xbox One’da kare hızı hedefi 30 FPS ve dinamik çözünürlük hedefi 864p’dir. Kuşatmalar için maksimum asker sayısı 250 ve saha savaşları için 350’dir.
PS4 Pro’da kare hızı hedefi 30 FPS ve dinamik çözünürlük hedefi 1440p’dir. Kuşatmalar için maksimum asker sayısı 250 ve saha savaşları için 350’dir.
Xbox One X’te kare hızı hedefi 30 FPS ve dinamik çözünürlük hedefi 1728p’dir. Kuşatmalar için maksimum asker sayısı 250 ve saha savaşları için 350’dir.
PS5’te, kalite modu etkinleştirildiğinde, kare hızı hedefi 60Hz ekranlarda 30 FPS ve 120Hz ekranlarda 40 FPS’dir. Maksimum birlik sayısı 1000’dir ve çözünürlük yerel 4K’dır.
PS5’te, performans modu etkinleştirildiğinde, kare hızı hedefi 60Hz ekranlarda 60 FPS ve 120Hz ekranlarda “120 FPS’ye kadar”dir. Maksimum asker sayısı 500 ve dinamik çözünürlük hedefi 1728p’dir.
Xbox Series S’de, kalite modu etkinleştirildiğinde, kare hızı hedefi 60Hz ekranlarda 30 FPS ve 120Hz ekranlarda 40 FPS’dir. Maksimum birlik sayısı 1000 ve çözünürlük yerel 1080p’dir.
Xbox Series S’de, performans modu etkinleştirildiğinde, kare hızı hedefi 60Hz ekranlarda 60 FPS ve 120Hz ekranlarda “120 FPS’ye kadar”dır. Maksimum asker sayısı 500 ve dinamik çözünürlük hedefi 1080p’dir.
Xbox Series X’te, kalite modu etkinleştirildiğinde, kare hızı hedefi 60Hz ekranlarda 30 FPS ve 120Hz ekranlarda 40 FPS’dir. Maksimum birlik sayısı 1000 ve çözünürlük yerel 4k’dır.
Xbox Series X’te, performans modu etkinleştirildiğinde, kare hızı hedefi 60Hz ekranlarda 60 FPS ve 120Hz ekranlarda “120 FPS’ye kadar”dır. Maksimum asker sayısı 500 ve dinamik çözünürlük hedefi 1728p’dir.
Mount & Blade II: Bannerlord inceleme özeti
Mount and Blade: Bannerlord kusurlarına rağmen oldukça eğlenceli bir RPG. İçine çeken yapısıyla adeta bir Türk yapımı Game of Thrones hissiyatı yaratıyor.